Droga nie wiadomo skąd, nie wiadomo dla kogo i nie wiadomo po co... PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
poniedziałek, 30 czerwca 2014 06:53

19 luty 2019

Wielu mieszkańców zastanawia się ostatnio nad sensem budowy drogi powiatowej,  która ma być wybudowana od  ul. Energetycznej w Rogowcu, na odcinku od pierwszej bramy wjazdowej na teren Elektrowni Bełchatów od strony południowej do skrzyżowania z drogą powiatową  Słok-Młyn, odcinek o długości ok. 3-4 km. Sfinansować ma to  Gmina Kleszczów. Koszty tej drogi mogą sięgnąć około 40-50 mln zł.

.

Dlaczego takie koszty już piszę, przetarg na  projekt wygrała firma z miejscowości Okrzyce za kwotę 397 905,00 zł, patrząc na specyfikację podaną na BIP KLESZCZÓW kolejne koszty to: wykup gruntów,  wykonanie odwodnienia, oświetlenia zbiornika Biały Ług, projektowanie i wykonanie około 700 metrowego odcinka oświetlenia i wiele innych udogodnień nie wiadomo komu potrzebnych.

Od razu nasuwa się wiele pytań.

Po pierwsze, kto zaczyna budować dom od dachu? Wszyscy mieszkańcy gminy Kleszczów czekają z utęsknieniem na wybudowanie drogi przez wkop która ma połączyć obwodnicę Kleszczowa z drogą w Rogowcu, droga przez wkop ma skrócić mieszkańcom dojazd do pracy. Tej drogi jak nie było tak niema, a tu następna w planach.

Po drugie, jeżeli chcemy ją budować to dlaczego  nie pozyskujemy żadnych dotacji z Unii na budowę tej drogi?

Po trzecie, jeżeli wiemy że do lipca, sierpnia tego roku  mają się rozstrzygnąć losy podziału naszej Gminy, może warto poczekać i nie wydawać pieniędzy.  Po niekorzystnej decyzji dla Gminy Kleszczów będą to już nie nasze tereny i Gmina Kleszczów może zrobić komuś bardzo ładny i kosztowny dla nas prezent?

Po czwarte, jeżeli Gmina Kleszczów zostanie podzielona z budżetu ubędzie nam od 60-80 milionów zł, to dlaczego mamy nasz gminny budżet dodatkowo obciążać wydatkami związanymi z budową tej drogi?

Kolejne pytanie to, dlaczego Gmina Kleszczów ma budować drogę powiatową?

I ostatnie, najważniejsze, które każdy Mieszkaniec powinien sobie zadać, to to, czy w ogóle ta inwestycja jest nam rzeczywiście potrzebna?

Poprawiony: wtorek, 19 lutego 2019 23:29
 

Komentarze  

 
#27 XYZ 2019-07-17 11:42
Rząd RP podjął wreszcie decyzję wobec kilkudziesięciu Gmin w Polsce w tym Gminy Kleszczów odnośnie ewentualnych nowych podziałów terytorialnych Gmin. Premier i ministrowie nie zgodzili się na takie podziały, co było jedynym rozsądnym stanowiskiem wobec tych ,którzy się tego domagali. Jak napisano w komunikacie rządowym takich łączeń czy podziałów dokonuje się w przypadku gdy obie Gminy tego po prostu chcą. Gdyby zgodzili się na takie niemądre żądania ,to za chwilę Śląsk podzielił by się na kilka okręgów, w tym może i niemiecki. Dobrze się stało, że takich przypadków jak nasz było kilkadziesiąt, bo dało to większy pogląd Rządowi, iż są to absurdalne i nie realne propozycje. Ciekawe co na takie stanowisko odpowie p. Chojnowski, czy znowu będzie się chwalił, że to on załatwił, bo jak wszyscy wiemy w tej sprawie poszedł po najmniejszej linii oporu. Nie chciało mu się nawet jechać, mimo że był osobiście zaproszony na sesję Rady Gminy Bełchatów, aby zaprotestować gdy tamci podejmowali decyzję o próbie podziału naszej Gminy. Jak wiadomo z życia, takie rozwiązanie tego problemu będzie miało wielu "ojców sukcesu" Tak naprawdę jest to jedyne możliwe i racjonalne stanowisko, które mógł podjąć pan Premier i jego Ministrowie. Gdyby Polską zaczęli rządzić dawniej naczelnicy Gmin, a teraz wójtowie czy burmistrzowie to już dawno mielibyśmy IV Rozbiór Polski, a Gmina Kleszczów by w tym przodowała. Jak widać opatrzność Boża czuwa, nawet nad Gminą Kleszczów mimo jej fatalnych "rządów".
Cytować
 
 
#26 Szymek 2019-07-15 07:22
Panie wójcie Chojnowski, gdzie te pana obietnice wyborcze, między innymi o pomocy Gminy dla mieszkańców się podziały?.... skoro następną drastyczną podwyżkę Nam pan zafundował. Tym razem aż o 35% podniósł pan opłatę za wywóz śmieci, to jest naprawdę drakońska decyzja. Przypomnę panu że gdy w latach 80-tych proponowano (rząd PRL) o 15% procent podnieść opłaty komunalne i ceny żywności to cała Polska zastrajkowała, a efektem tego był upadek PRL-u, oczywiście z Rządem na czele. Tak więc dla tamtych ludzi te 15% podwyżek było drakońskim aktem, a dla pana jak widać podwyżka 35% jest niczym nie stosownym. Winą za tą podwyżkę należy również obarczyć większość radnych, którzy na taki pomysł pana Chojnowskiego się zgodzili. Wy po prostu jesteście wszyscy (ci którzy za tym głosowali) wrogo nastawieni do mieszkańców. Radni powinni nazywać się sługusami wójta, bo głosują jak im każe, nie licząc się z niczym i z nikim. Szkoda jest tylko tych pracowników ,których cwany "wójcio" wysłał do domów mieszkańców, aby za jego wredne pomysły zbierali cięgi, tłumacząc ludziom że tak należało zrobić. To jest totalna bzdura panie wójcie Chojnowski, zrobił pan to, bo tak pan komuś obiecał. Pewnie zaraz znajdzie się tekst w wydaniu pana Chojnowskiego, ale napisany bajkowo przez redaktora Informatora Kleszczowskiego . że to nie oni podnieśli opłaty, tylko firma odbierająca odpady z posesji mieszkańców i firm. Nic bardziej mylnego, nie uwierzcie Szanowni Państwo w te bajki. Po drugie w jakim celu przekazał pan wójt Chojnowski 20 milionów złotych komercyjnej (nie Gminnej) firmie z Bełchatowa odbierającej między innymi od nas śmieci. Przypominam że wtedy p. Chojnowski tłumaczył wszystkim, że firma będzie działać dla wszelkich korzyści Gminy, a tym samym dla nas mieszkańców. Jak działa dla naszych korzyści właśnie kolejny raz pan Chojnowski i jego radni nam pokazali. Po trzecie za 20 milionów zł. inne firmy mogły by odbierać za darmo od nas śmieci przez najbliższe 58lat,tak 58 lat.(prosty rachunek 6tys mieszkańców x4 zł na miesiąc daje niecałe 300tys na rok, od wszystkich mieszkańców plus opłaty od firm dają w przybliżeniu 58 lat darmowego odbioru śmieci. Gdzie tu logika i sens, nie wspominając o dbaniu o ludzi i firmy, znowu nas i Gminę pan wykiwał. Ciekawy jestem ile tej zapowiadanej również przez p. Chojnowskiego i obecnego Wice-wójta dywidendy od zysków wymienionej firmy z Bełchatowa wpłynęło do kasy Urzędu Gminy w Kleszczowie, coś tym się nie chwalą, być może nie wpłynęła ani złotówka. Gdyby tak było to ktoś powinien odpowiedzieć za niegospodarność w publicznych finansach, chyba też Państwo się domyślacie kto to taki? Pozdrawiam.
Cytować
 
 
#25 mieszkaniec 2019-06-24 18:59
poprzednia kadencja rządzących jak pamiętam też była zła i opluwana sami żeście wybrali gratulacje :
Cytować
 
 
#24 Marek 2019-06-22 22:46
Ja do tych z Kleszczowa proponuję dorzucić naszą radną, ale tylko z nazwy, która ma reprezentować Żłobnicę. Ta kobieta kompletnie nie nadaje się do pełnienia jakiejkolwiek funkcji społecznej, politycznej czy nawet w organizacji charytatywnej. To co zrobiła była wice wójt i pan Chojnowski prosząc nas mieszkańców Żłobnicy abyśmy głosowali tylko na panią Katarzynę Biegałę uważamy również za celową zagrywkę wyborczą. Widać im zależało na tym ,aby mieć w składzie Rady Gminy ludzi którzy, sami nic nie potrafią zrobić, wymyślić, a już na pewno nie wystąpią przeciw swym mocodawcom. Powód jest banalnie prosty, takie „osobistości” dadzą sobą sterować, nie zagłosują przeciw wójtowi nawet wtedy gdy ten złoży szkodliwe dla nas rozwiązania jak np. wspomniane 450zł za żłobek. Już widać gołym okiem że pani Katarzyna Biegała nie powinna być nawet szeregową radną, a tu masz p. Chojnowski mianował ją Przewodniczącą Rady. Uczynił to zapewne w jednym celu , ona zrobi wszystko co jej każe wójt czy inni wpływowi urzędnicy. Ta kobieta nie ma zielonego pojęcia o kierowaniu zespołem ludzi, o prowadzeniu obrad, o postępowaniu wobec zaistniałych, ale nieprzewidywaln ych sytuacjach w czasie sesji, nie wspominając o sposobie Jej wypowiadania się. Pani ta ma jedną ale najważniejszą cechę jest posłuszna swojemu guru. Zobowiązania wyborcze to według niej obiecanki cacanki, które były dawno , a więc są nie aktualne. Reasumując daliśmy się kolejny raz wykiwać mimo że inni kandydaci na radnych czy wójta ostrzegali nas przed tymi którzy teraz nami rządzą. Tak złych, infantylnych ale zarazem cwanych w kreowaniu swojego wizerunku i na swoje potrzeby materialne rządów w Kleszczowie dotąd nie było. Mam jednak nadzieję , że długo nie porządzą, że uda się tych szkodników odwołać z zajmowanych stanowisk przed upływem obecnej kadencji czyli przed 2023 rokiem, inaczej oni nas po prostu puszczą w przysłowiowych skarpetkach.
Cytować
 
 
#23 Arek 2019-06-22 10:31
To te Panie i ten Pan teraz są z Chojnowskim ? Tzn głosują jak on chce ? Trochę się pogubiłem bo pamietam ze one u on były zupełnie po drugiej stronie barykady czyżby zostały czymś przekonane ?:)
A tak na marginesie to mam takie pytanie bo to już pare wiosen minęło i może warto aby zrobić jakieś podsumowanie rządzenia Pana Chojnowskiego , pamietam jak mówił ze stworzy nowe miejsca pracy za godziwe pieniądze ale nie w urzędzie gminy gdzie już biurka na podwórko wychodzą ale takie poprzez nowych inwestorów . A zatem pytam ile nowych firm Pan ściągnął i ile nowych miejsc pracy Pan stworzył? A żeby była jasność nienaliczanie się miejsca pracy stworzone poprzez rozbudowę obecnych zakładów gdyż to zrobili poprzednicy !!!! Czas na podsumowanie czas zacząć Panie Chojnowskki;)
Cytować
 
 
#22 Kazimierz 2019-06-20 12:13
Podejrzewam że autorka komentarza podpisanego "kleszczyca"... pisze w swoim komentarzu o paniach radnych Halinie Gurazda, Beacie Kordowskiej oraz o panach radnych Tadeuszu Kuśmierku i Arkadiuszu Kowalczyku? Jeżeli tak ,to w 100% się z tobą zgadzam. Mało tego dodam że tacy ludzie którzy co innego obiecują ,a po ewentualnej nominacji na radnego, posła wójta, prezydenta co innego robią lub w wyborach startują z partii X, a potem przechodzą do partii Y powinni być na mocy obowiązującego prawa z automatu odwołani ze swoich stanowisk. To jest bowiem skandaliczne oszustwo z góry nastawione na prywatne zyski. Przecież ja, czy każdy inny wyborca głosowaliśmy na odpowiadający nam sposób, styl sprawowania władzy, który głosili, proponowali nam przed wyborami poszczególni kandydaci i to dlatego na te, a nie inne kandydatury zagłosowaliśmy. Wyszło na to że w Kleszczowie głosowaliśmy na Halinę, Beatę, Arkadiusza i Tadeusza, a oni nas perfidnie zrobili w konia, żałośni, gdybyście mieli chociaż odrobinę honoru i szacunku wobec innych ludzi czy cywilnej przyzwoitości to tak byście nie postąpili. Gdy wszystko się wydało i ludzie już wiedzą kim naprawdę jesteście, powinniście dobrowolnie ustąpić z zajmowanych stanowisk. Prawy człowiek to człowiek ,który przede wszystkim postępuje według tego co głosi, a ten który postąpił jak Wy w naszej chrześcijańskie j religii nazwany jest Faryzeuszem! Na koniec zapytam Was jako radnych, czy uważacie się za prawdziwych Chrześcijan, bo widuję Was w naszym Kościele?
Cytować
 
 
#21 kleszczyca... 2019-06-03 20:08
Ścięło mnie z nóg, gdy zobaczyłam głosowanie na ostatniej sesji radnych z naszego Grodu, czyli z Kleszczowa (sesja Maj 2019) Czterech "radnych" z Kleszczowa, a może raczej ludzi bez kręgosłupa, skrajnie pozbawionych wyobraźni i zwykłej ludzkiej przyzwoitości głosowało co najmniej kilka razy wbrew dobru mieszkańców i dobru naszej Gminy. Punkt kulminacyjny i brak jakiejkolwiek przyzwoitości nastąpił wtedy, gdy ta "doborowa czwórka" postanowiła poprzeć decyzję Pana... "Wójta" S. Chojnowskiego, przez co została utrzymana wysokość opłaty za pobyt dziecka w kleszczowskim Żłobku. Czterysta pięćdziesiąt złotych (450zł) to moim i nie tylko mim zdaniem mocno przesadzona kwota. Boli to mnie tym bardziej, bo swoje łapy do tej niesprawiedliwe j decyzji przyłożyli ludzie , którzy przedstawiali się, gdy chodzili po domach przed wyborami, że w życiu zawodowym i społecznym już przecież pełnią funkcje "korzystne" dla innych ludzi, więc nie ma żadnego ryzyka w poparciu ich osoby. Mówili również że gdy zostaną radnymi, a pan S. Chojnowski Wójtem zrobią wszystko aby ludziom w każdej grupie wiekowej żyło się jeszcze lepiej. Jak widać było to ich szydercze kłamstwo, mamienie ludzi, aby się tylko dorwać do koryta, by poprawić status i poziom życia, ale tylko sobie i swoim rodzinom. Przypomnę Państwu że dwie panie z tej czwórki to niby miłosierne "siostry"- pielęgniarki ze spółki Salus (były Ośrodek Zdrowia) Dwaj panowie też niby od lat działają za tzw. frycowe* dla "Biednego Ludu".Jeden jest działaczem sportowym Omegi i członkiem Zarządu w Stowarzyszeniu Górniczym z Kleszczowa, drugi to odwieczny, piastujący chyba jeszcze za czasów Bolesława Chrobrego zaszczytną funkcję sołtysa Kleszczowa, ciekawe tylko czy jemu należną? Rzeczywiście ci klasyczni karierowicze, pełnią w pewnym stopniu funkcje publiczne bliskie innym ludziom, ale czy za takie postępowanie są one należne akurat im? Tego nie potwierdza ich zachowanie i sposób głosowania jako Radnych na sesjach Rady Gminy
(i nie tylko) pokazywanych w internecie, na stronach Urzędu Gminy Kleszczów. Ciekawe co ci ludzie wyprawiają, wygadują w zaciszu gabinetów Wójta oraz na nie pokazywanych obecnie posiedzeniach komisji i innych zgromadzeń, skoro tak bezczelne decyzje podejmują w świetle jupiterów i kamer. Ci ludzie mnie osobiście i myślę że wszystkich ,którzy na nich głosowali wierutnie oszukali, zrobili to z pełną świadomością, pełnym wyrachowaniem,p ostąpili jak zwykli kanciarze.Takim nigdy więcej nie powinno się powierzyć jakiejkolwiek funkcji w samorządzie, organizacji społecznej, stowarzyszeniu czy nawet w Gminnych Instytucjach np. Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej. Radni z innych miejscowości interesują mnie mniej, bo nie mam na nich wpływu wyborczego,ale są wśród nich dość obiektywni i racjonalni ludzi, choć oczywiście należą do mniejszości w naszym samorządzie. Pozdrawiam wszystkich mieszkańców i jednocześnie zapraszam do oglądania sesji,sprawdzaj cie co wyczyniają wasi delegaci do Rady Gminy.
Cytować
 
 
#20 Wiesław 2019-05-19 13:54
Kolejni podwórkowi profesjonaliści Chojnowskiego w Radzie Nadzorczej Enegoservisu Kleszczów. Nie wiem, czy się śmiać czy płakać z tego co wyprawia nasz wójt w zarządzaniu Spółką Gminną Energoservis Kleszczów. Od niedawna została zmieniona Rada nadzorcza, obecnie w jej składzie zasiada była radna ,która przez całą kadencję Rady Gminy(4lata) zabrała może pięć razy głos,na dodatek jej pomysły były tak absurdalne,że nigdy nie uzyskały akceptacji nawet jej kolegów radnych, mowa oczywiście o pani Ewie T. Drugą "gwiazdą" i"wybitnie utalentowaną" w niektórych dziedzinach życia, członkinią Rady nadzorczej Energoservisu jest bliska koleżanka naszego wójta pani Ewelina Bujacz. Pani Ewelina jest córką pani pracującej w Urzędzie Gminy,a wujkiem p. Eweliny jest obecny "Radny" z Łuszczanowic p. Dariusz B, czy to przypadek?, a może nepotyzm? Do tego zespołu p.Chojnowski dołożył swojego kompana od towarzystwa pod każdą postacią, zięcia byłego Przewodnicząceg o Rady Gminy z Kleszczowa pana Ł.Jarząbkowskie go. Jak widać skład jest nietuzinkowy i nieprzypadkowy, z tego co powszechnie wiadomo rozwagą, znajomością biznesu, techniki przemysłowej, prawa, rzetelnością ci Państwo chyba jednak nie grzeszą. Na tych podstawach można stwierdzić, że dla wójta Chojnowskiego nie liczy się Gmina, jej dobro i dobro mieszkańców, inaczej nie delegował by tych ludzi na tak ważne funkcje. Liczą się natomiast tylko znajomości, które zapewnią mu władzę, przyniosą dla niego i jego grupy ludzi tzw. pozycję społeczną, splendor ,a być może też sowite korzyści majątkowo-finan sowe. Zaletami przyszłych prezesów, członków Rad nadzorczych, kierowników mianowanych przez wójta Chojnowskiego nie muszą być fachowość, umiejętności, doświadczenie, stabilność emocjonalna, umiejętność kierowania ludźmi itd. Wójt stawia na takich którzy są jemu bliscy towarzysko, poddani, mierni ale wierni. Niestety panie Chojnowski tak daleko pan nie zajedzie, przykładem jest Zakład Komunalny, gdzie przywieziony przez pana aż spod Warszawy vice-prezes doprowadził go do … takiego stanu. Oczywiście pan Chojnowski i jego wspólnicy z Fundacji Rozwoju Gminy Kleszczów zadbali o sowite zarobki dla Swoich członków Rady Nadzorczej Energoservisu. Każdy z nich za jedno,bardzo rzadko za dwa krótkie spotkania-posie dzenia w kwartale(3 miesiące)otrzym uje co miesiąc 4,600 zł netto(do kieszeni).Wedłu g oświadczeń majątkowych byłych członków Rady nadzorczej Energoservisu z 2009 ich ówczesne apanaże wynosiły wtedy 1,658 zł miesięcznie ,czyli trzy razy(300%) mniej niż dzisiejsze. Nam pracownikom, jednej ze spółek należącej do Gminy Kleszczów pensje od 2009roku do dzisiaj wzrosły o 450zł w przeliczeniu na procenty o 20%,gdzie tu sprawiedliwość p. wójcie? W kampaniach wyborczych pan Chojnowski grzmiał, że rządzenie, jeżeli on zostanie wójtem będzie wielokrotnie tańsze, przejrzyste,spr awiedliwe transparentne,b ez "układów", bez przepłacania inwestycji, bez kolesiostwa, nepotyzmu. Jak jest wszyscy widzimy,moim zdaniem p. Chojnowski, jest wielokrotnie gorzej, a nie lepiej niż za byłych samorządów, nawet usługę mycia samochodu(w myjni gminnej przy stacji paliw) podniósł pan o 50%, czyżby upadała ta koło "Polo",której też podobno jest pan udziałowcem.Poz ostałym życzę wszystkiego dobrego i nie ulegania emocjom podczas wyborów,nie wszystko co się świeci i jest mistycznie opakowane to samo dobro,najczęści ej to bubel tylko dobrze ukryty,rogi pokaże jak wyjdzie na powierzchnię. Pozdrawiam Wiesław
Cytować
 
 
#19 mieszkaniec 2019-05-09 21:33
Już po Świętach, więc chyba mogę teraz sobie pozwolić w tym miejscu, na swoje dwa zdania. Życzę tym wszystkim mieszkańcom Gminy Kleszczów, a jest ich zdecydowana większość, którzy nie doznają wszelkich "łask" i "dobrodziejstw" od naszych obecnych władz gminnych, aby dalej byli sobą, mieli twarde kręgosłupy, żyli w dobrym zdrowiu i w zgodzie z innymi. Żebyśmy żyli i postępowali według kanonów głoszonych przez Zmartwychwstałe go Jezusa Chrystusa. Jak bowiem głosił Św. Jan Paweł II "tylko prawda i wiara wyzwalają człowieka" Obłuda i fałsz to najkrótsza droga do piekła. Trzymajmy się więc od nich z daleka, mając nadzieję, a nawet przekonanie, że dni na piedestale oligarchicznego tryumfu, tych którzy nas oszukali tylko dla swojego dobra, a teraz źle czynią innym są już policzone. Niech Bóg ma nas w swej opiece "ALLELUJA"
Cytować
 
 
#18 Ona 2019-04-17 17:04
Pani Weroniko.
Czytając Pani post,wiem tylko jedno,wszystko jest "podobno".Bardz o łatwo jest pisać tutaj tekst oparty na opowieściach innych ludzi.Z tego co wiem,to wymiar godzin na świetlicy jest wyższy niż 18h/tygodniowo. Po drugie skąd Pani wie,jakie szkoły ukończyli nauczyciele?Czy żby miała Pani dostęp do poufnych dokumentów szkolnych?Wątpi ę...Po trzecie-czy wie Pani co to jest solidarność zawodowa?Wątpię ...Po czwarte patologią można nazwać tylko i wyłącznie takie wypowiedzi,jak ta napisana przez Panią-mało konkretów,dużo bajkopisarstwa. ..
Cytować
 
 
#17 rodzic 2019-04-13 10:52
Ciekawe z jakich powodów strajkują Państwo Nauczyciele w Gminie Kleszczów? Myślę że nie z powodu niskich zarobków, z relacji z sesji Rady Gminy można stwierdzić że mają wszystkie stawki, dodatki i premie w najwyższych możliwych kategoriach. Aby się o tym przekonać wystarczy sprawdzić na stronie BIP Gminy Kleszczów oświadczenia majątkowe radnych za rok 2017.Jest tam oświadczenie byłej pani radnej ze Szkoły Podstawowej z Kleszczowa, która pracowała na Świetlicy po całe 18 godz. Lekcyjnych (45min)tygodnio wo i za rok 2017 zarobiła prawie 72.000 tys zł, czyli wychodzi że 6 tysięcy na miesiąc. Coś mi tu śmierdzi, chyba nie o kasę idzie w tym całym ambarasie.
Cytować
 
 
#16 Weronika R. 2019-04-12 08:06
Ja ukończyłam dwa kierunki studiów dziennych. Jeden na Uniwersytecie łódzkim ,drugi na Politechnice. Pracuję również na terenie Gminy Kleszczów po 9 godz. dziennie, czyli 45 godz. tygodniowo. Muszę do pracy dojechać swoim samochodem i co najważniejsze za 2017 rok zarobiłam niecałe 55 tys. Łatwo policzyć mój zarobek miesięczny, wynosi on ok. 4,5 tys. brutto,więc daleko mi do zarobków pani Sz. i innych z Kleszczowskiej Szkoły Podst. Jak powszechnie wiadomo większość kleszczowskich nauczycieli jest po zaocznym szkoleniu na uczelni w Częstochowie, więc tutaj też nas nie przewyższają. Strajk w Kleszczowie już od Piątku podobno ma być przerwany.Ludzi e mówią że była to specjalna zmyłka dla mieszkańców, ustawka między Wójtem, który też podobno jest nauczycielem WF, a nauczycielami dyrektorami.Ten strajk ma być tylko kolejną przykrywką,aby pan Chojnowski podobno już od Czerwca mógł znowu niby leganie i moralnie podnieść o 1,5tys pensje swoim nauczycielom.Ja w tym widzę tylko i wyłącznie robienie tzw "polityki", a to że niektórzy nauczyciele wszystkich kategorii, pragną wszystkim i wszystkimi rządzić jest wiadomym od zawsze. Wystarczy przypomnieć sobie swoje lata szkolne lub spojrzeć ilu jest ich w czynnej polityce parlamentarnej czy samorządowej. Należy ich tutaj zapytać ,gdzie jest wasza misja,powołanie , którymi tak szafujecie na prawo i lewo, skoro tak brutalnie i zadziornie uprawiacie politykę rozróby i chaosu.Jeśli chodzi o Kleszczów, a dokładniej o zarządzanie tą Gminą można stwierdzić jednym zdaniem, panują tutaj nepotyzm, kolesiostwo, Patologia, Patologia i jeszcze raz Patologia.Nie ma się co dziwić, że widząc taką butę, marnotrawstwo i wyprowadzanie publicznych pieniędzy, inni chcą nam odebrać część Gminy,która przynosi największe wpływy finansowe. Gdzie nie ma władzy, która chce i potrafi zadbać o interesy Gminy i jej wszystkich mieszkańców, a jest taka jak obecnie w Kleszczowie, która myśli tylko o sobie,o swoich bliskich i kolegach to wcześniej czy później zrodzi się wspomniana przeze mnie Patologia. Kleszczów jest tego najlepszym przykładem, strajkują mimo że mają najwięcej ile można mieć.
Cytować
 
 
#15 kolega 2019-04-04 22:32
Nowy vice wójt ma ponoć zarządzać spółkami należącymi do Gminy. Jak Michał M będzie tak zarządzał spółkami, jak na swoim gospodarstwie rolnym i w fundacji gdy był przewodniczącym rady fundacji gdzie sprowadzony przez niego prezes z Piotrkowa wyprowadził bezpowrotnie i bezkarnie 6 mln.zł to już niedługo pewnie i spółki pójdą w pokrzywy. Michaś już działa, do pracy na stanowisko kierownicze w komunalce za 7 tysiaków przyjął swoją siostrę,na swoje zaś miejsce posadził jej koleżankę też oczywiście za grubą kasę. Kolejne oszustwo i nepotyzm w wykonaniu vice wójta Michała M. Gdzie ta transparentność panie Chojnowski, gdzie ta pana prawdomówność i rozsądne rządzenie tak mocno akcentowane w czasie kampanii wyborczej, gdzie ta dbałość o Gminę i jej fundusze. Zastępcę to rzeczywiście pan sobie dobrał, jest naprawdę dobry, szczególnie w niejasnych interesach ,widać to już po pierwszych waszych ruchach kadrowych i inwestycyjnych. Ogólny bajzel na Gminie i w Urzędzie,a w sejfie kasa ponoć maleje z prędkością światła, czyżby tak miało być,chyba nie.
Cytować
 
 
#14 pracownik 2019-04-04 07:04
Świat przewalił się do góry nogami. Rządy w Kleszczowie objęło dwóch fanatyków wyznających luz, blus i schoow na parkietach nocnych klubów. Pierwszym jest Chojnowski, drugi to już naprawdę całkowite nieporozumienie . Michał Michałek człowiek który niedawno sprzątał rowy, jeździł traktorem, wykiwał w wyborach ludzi, nie został nawet radnym w swojej wsi z nominacji Chojnowskiego zostaje vice wójtem.Ciekawe kto i dlaczego nakazał Chojnowskiemu powołać tego człowieka na tak odpowiedzialne stanowisko. To jest nieodwracalna klęska Kleszczowa, czy u nas naprawdę nie ma poważnych ludzi, którzy mogli by dobrze, samodzielnie zarządzać tak poważną instytucją?
Cytować
 
 
#13 też młody 2019-03-27 08:58
Jeżeli prawdą jest ,że wójt Chojnowski ma powołać na swojego zastępcę Michała M. to oznaczać będzie jedno ,że jest takim samym mało umiejącym karierowiczem, a Gmina straci ostatnie kruszyny poważnej i odpowiedzialnej instytucji. Panie wójcie Chojnowski przecież ten człowiek stracił całkowicie zaufanie wśród nas mieszkańców i to nie tylko z Łuszczanowic. Przegrał z kretesem wybory na wójta, mimo potężnego wsparcia wizerunkowego ze strony partii do której należy, mało tego mimo starań pana R. Kruszyńskiego nie wybraliśmy go nawet radnym Łuszczanowic. Ten człowiek jest skończony, w swojej do niedawna partii jak i w ocenie mieszkańców Gminy. To zwykły, cwany karierowicz, dlatego zapisał się do partii, aby na ich plecach dorwać się do koryta. Samorząd powinien być bezpartyjny, bo mieszkańcy chcą rozsądnego rządzenia, dobrej pracy, mieszkań, przedszkoli, żłobków, chodników ,a nie politycznych rozgrywek, rozstrzygnięć i kłótni. Pan Michał dał już wielokrotnie popis swojej buty, ponadto ludzie mówią że sprowadzając do Fundacji Prezesa z zewnątrz, wyparowało z niej bezpowrotnie kilka milionów złotych. Czy takich ludzi pan potrzebuje do dobrego zarządzania tą piękną Gminą, Panie Wójcie Chojnowski? myślę że nie.
Cytować
 
 
#12 Mieszkaniec 2019-03-26 19:48
Podobno ostro huczy o stosowaniu dyskryminacji w zakładzie komunalnym stosowanym przez pana kierownika a byłego kandydata na wójta gminy.ciekawe rzeczy wyprawia młodzieniec.pod obno przyjął sobie swojego pupilka na kierowce z Łuszczanowic. Pana z wąsikiem.który mu donosi tez.i o to taki człowiek miał zostać wójtem naszej gminy?co wy na to
Cytować
 
 
#11 tubylec 2019-03-16 23:05
Ten młodzieniec z Łuszczanowic co zapragnął być wójtem pochodzi przecież z rodziny tzw „Misiewiczów”. Jak był jeszcze radnym, jakie on rzeczy wygadywał, jak się chwalił kim to on nie jest, jak wiele on może, kogo on zna, z kim pije wódkę, z kim jest na ty. Wymieniał różne nazwiska, szczególnie nazwisko jednego byłego ministra, który często odwiedzał Kleszczów. Jak można przypuszczać najbliższym sercu naszego bohatera był oczywiście Bartłomiej M, który notabene siedzi obecnie w więzieniu. Musiał naprawdę działać pomijając wszelkie prawo, skoro do paki wtrącili go jego koledzy i jeszcze niedawno podwładni. Może i dobrze, że najbliższy kolega i współpracownik naszego niedoszłego wójta trafił do pierdla, bo gdyby dalej tak silnie współpracowali to może i pan nasz bohater też nie wiadomo jakby skończył… a przy tym znowu byłoby głośno o Kleszczowie w Polsce
Cytować
 
 
#10 Młody 2019-03-14 17:06
Do kolegów którzy są za referendum ja też popieram i oby jak najszybciej odsunąć tą żałosna i cwaniacką bandę od władzy w naszej gminie. Bo to źle się skończy dla nas.
Cytować
 
 
#9 Jan 2019-03-14 07:53
W Kleszczowie za czasów wójtowania Chojnowskiego prawie wszystkie wysokie stanowiska(opró cz tych dawnych) piastują ludzie znikąd, migranci ekonomiczni ludzie bez żadnych życiowych osiągnięć, bez doświadczenia zawodowego, samorządowego, a nawet tego z prywatnej sfery gospodarczej. Jedynymi kryteriami dla Chojnowskiego są prawdopodobnie; całkowite posłuszeństwo, uległość wobec niego, umiejętność robienia szmalu (kasiury) najlepiej na publicznych przedsięwzięcia ch, trzeba też chyba w swoim jadłospisie często umieszczać ryby, najlepiej jak będą to "duże sumy" Każdy taki delikwent, który dostaje od wójta Ch. poważne stanowisko, tzw. fuchę musi się chyba z nim dzielić wpływami pod każdą postacią, bo inaczej może stać się nieprzydatny dla "Gminy i społeczeństwa" Na potwierdzenie moich wywodów niech będą ostatnie nominacje dokonane przez p. Chojnowskiego i jego radnych do Zarządu Fundacji(powoła ni to p. Bujacz, p. Rożniatowski i p. Rybarczyk)Dopeł nieniem tego wszystkiego ma być nominacja na stanowisko vice-wójta pana M.M. też zresztą niedawno nominowanego przez wójta Ch. na stanowisko kierownika w Zakładzie Komunalnym. Ciekawe dlaczego akurat taki człowiek ma zostać zastępcą wójta? Przecież to bardzo młoda osoba, nie mająca żadnego nawet tego życiowego doświadczenia. Osoba która nie poradziła sobie w dotychczasowym zawodowym i społecznym życiu, mam tu na myśli liczne mimo bardzo młodego wieku prace zawodowe jak i porażające efekty prowadzenia własnego (przepisanego w spadku po rodzicach) gospodarstwa rolnego. Należy również przyjrzeć się wiarygodności tego człowieka, który w ostatnich wyborach (startował na wójta Gminy) w perfidny sposób oszukał mieszkańców, wyborców. Ten człowiek ,który prosił, wchodząc do naszych domów aby pod żadnym względem nie głosować na p. Chojnowskiego w rzeczywistości okazał się cwanym spekulantem, oszustem wyborczym, bo jako pierwszy (po przegranych prze siebie wyborach) za obiecane apanaże przystąpił do ekipy obecnego wójta. Ciekawe, kiedy i jaki numer wykręci Chojnowskiemu, albo nie daj Boże Gminie gdy zostanie vice- wójtem. Jeżeli oszukał setki ludzi to zrobi to również wobec jednego czy dwóch. Jak widać jest to zwykły karierowicz, któremu obca jest uczciwa praca, nieposzlakowana opinia i wiarygodność. Są to podstawowe i obowiązkowe cechy których ten pan po prostu nie posiada, aby zostać decydentem w publicznych działaniach i tzw. ludzkich sprawach, problemach. Nie wyobrażam sobie aby taka osoba jak p. M.M. mogła kierować szkołami, placówkami kultury, przedszkoli czy wydziałem spraw osobowych w Urzędzie Gminy, nie wspominając o wydziale inwestycji czy np. obronności. Nam trzeba naprawdę prawdziwego gospodarza, człowieka doświadczonego zawodowo i życiowo, który będzie z Gminą i jej mieszkańcami związany emocjonalnie, a nie karierowiczów i klakierów lubiących bujne i huczne życie. Czym prędzej zmienimy władzę w Kleszczowie tym mniej stracimy i ucierpimy, nie ma co czekać. Ja też popieram jesienne referendum w sprawie odwołanie Wójta i Rady Gminy w Kleszczowie. Powodzenia.
Cytować
 
 
#8 Greg 2019-03-14 07:39
Jak Chojnowski posunie się dalej z budową drogi dla Bełchatowiaków, to wiadomo że mają swoje układy. Kto przy zdrowych zmysłach dawał by ze swojej kieszeni takie drogie gadżety? a już na pewno nie dał by złamanej złotówki, jakby nie miał z tego korzyści osobistych. Dlaczego nie kontrolują takich wybryków ludzi rządzących Gminami odpowiednie organa Państwa, dlaczego taki Chojnowski może tak bezczelnie wydawać nasze pieniądze? Przecież to jest zwykła grabież publicznych pieniędzy. Trzeba w październiku robić referendum, dość tego marnotrawstwa, precz z taką władzą.
Cytować
 
 
#7 Tomek 2019-03-12 19:23
A co tam z panem michalem M. Sluchy chodza ze ma zostas vice wójtem?bo ze kierowniczkiem w zakladzie komunalnym jest to wiadomo i sprowadza swoich kolesi na kierowców a starych na smieci wysyla.a no i pieknie kobiety traktuje.czysta dyskryminacja
Cytować
 
 
#6 obywatel 2019-03-06 07:53
Nawet ludzie z zewnątrz widzą że w Gminie Kleszczów źle się dzieje. Trzeba niestety przyznać im rację, naprawdę takiej anarchii władzy i zastraszenia ludzi jak w Kleszczowie chyba nie ma w całej Polsce. Wystarczy wejść na facebooka, przeczytać kilka wpisów, zaproszeń, polubień itd. wykonanych przez niby "zwykłych" internautów, aby przekonać się, że działa cała machina propagandy i poddaństwa, uruchomiona oczywiście przez obecną władzę Kleszczowa. Ludzie którzy tak wychwalają obecną władzę to już poddani wobec rządzących hipokryci, którzy jeszcze przed wyborami niejednokrotnie wmawiali innym, że Chojnowski nie może być wójtem, że Chojnowski jest cwaniakiem, robi wielkie machinacje, że wyprowadza celowo z Gminy nasze ogromne pieniądze. Teraz dla swojego ekonomicznego celu, zysku i profitów publicznie, poprzez swoje niecne wpisy starają się chwalić pana Chojnowskiego, a nawet jego najbliższą rodzinę. Tylko zapomnieli napisać że pan. Sławomir Ch. dwa miesiące temu, o czym pisali internauci na jednej z komisji Rady Gminy zażądał od jej członków 50,000 tys. zł na nagrodę dla swojego syna (ciekawe za co). Zapomnieli również ,że pan Chojnowski za nasze pieniądze, za ok. 40 mln zł będzie budował nową drogę dla Gminy B-tów i Miasta B-tów, czyli dla tych którzy chcą nam zabrać najbardziej wpływową finansowo część naszej Gminy. Można chyba śmiało powiedzieć, z takiego zachowywania się ludzi wynika, że w Kleszczowie obecna władza rzeczywiście prowadzi bezwzględną grę. Tutaj nic nie załatwisz jak nie będziesz posłuszny i poddany najwyższemu w Urzędzie Gminy. Tak daleko nie zajdziemy, bo jeśli władza przeradza się w taką, która źle się zachowuje, rządzi poprzez nepotyzm, zakłamanie i cwaniactwo za chwilę zażąda całkowitego posłuszeństwa i uległości od swoich obywateli. Taka władza, taki Prezydent, taki Premier, taki Burmistrz czy taki Wójt stają się wówczas tyranami wobec sobie poddanym. Swoją drogą ci ludzie którzy tak ochoczo zmieniają swoje oblicza, aby przypodobać się tej władzy czy sprawie, w celu uzyskania dla siebie różnych korzyści majątkowych czy uzyskania wysokich stanowisk w pracy są po prostu ludźmi bez kręgosłupa, których należy w życiu piętnować i omijać szerokim łukiem. Oni za swoje czyny dostaną również należną zapłatę jak mówi porzekadło "Pan Bóg nie rychliwy ale sprawiedliwy" Nie ulegajmy naciskom rządzących, patrzmy im na ręce, nie słuchajmy fałszywych klakierów, tych bezpośrednio i tych piszącym na facebooku, w Onecie i w gazetach. Wytykajmy wójtowi i radnym błędy, nie bójmy się mówić prawdy, chociaż byłaby ona niewygodna dla rządzących, bądźmy po prostu sobą. Tylko w ten sposób można powstrzymać władzę i niecnych ludzi przed kolejnymi oszustwami, anarchią i nepotyzmem. Miejmy odwagę ,nie dajmy sobą pomiatać, nawet gdy przyjdzie podpisać się pod wnioskiem o usunięcie rządzących z ich stanowisk bo suwerenem jesteśmy MY Mieszkańcy, a nie p. Chojnowski i jego brygada. Głowy do góry, otwórzmy szeroko oczy, nie dajmy się oszukiwać. Pozdrawiam "obywatel"
Cytować
 
 
#5 pracownik 2019-03-02 22:13
a kiedy strefa w Bogumiłowie zostanie skomunikowana z częścią północna w kierunku kluk ? tam nie ma żadnych dróg ...
Cytować
 
 
#4 obcy 2019-03-02 10:38
Bardzo dobrze, że piszecie artykuły i komentarze na temat sposobu objęcia władzy przez Chojnowskiego i o jego wyprowadzaniu ogromnych pieniędzy z kasy gminy. Samym pisaniem za wiele się nie zwojuje, trzeba się zorganizować jak my w Ruścu i okolicach i przepędzić ten wrogi dla Kleszczowa układ władzy. Problem w tym że społeczeństwo Gminy Kleszczów jest chyba głuche i ślepe na wrogie dla Gminy postępowanie Chojnowskiego i dalej na niego głosuje. Obudzicie się kleszczowiaki, bo wam zabiorą połowę Gminy i wyczyszczą konta gminne w bankach szybciej niż przypuszczacie. Wtedy wasz wójt z całą swoją ekipą wyjadą w swoje strony, a wam zostaną puste pałace, korty, szpitale (Salus), gmachy kultury, niepotrzebnie wybudowane szkoły w których szczury i pająki będą się panoszyć. Ciekawe za co, za kilka lat utrzymacie te wszystkie dobra, które macie teraz za darmo. Wreszcie się zrównamy, może wtedy zrozumiecie że najważniejsze to mieć robotę, oraz władzę która rozsądnie gospodaruje publicznym groszem. My w Ruścu zmieniliśmy wójta, który nawet radnym nie został, to samo zrobili w Bełchatowie, ale tam chyba o kilka lat za późno, bo długu narobił. U nas zmieniło się na lepsze, życie wróciło do normalności, ludzie nie są ośmieszani ,wykorzystywani , zastraszani coś drgnęłło w sferze stanowisk pracy itd, podobno w Gminie Bełchatów też jest poprawa. Wy, czekacie dalej na mannę z nieba, dalej się gapicie jak was grabią przybysze ,jak się bogacą waszym kosztem, ciekawe na ile lat starczy wam szalu pod rządami Chojnowskiego i spółki. Oj będzie płacz i lament, a darmowe przedszkola ,ścieki i woda pozostaną w sferze marzeń i wspomnień."Róbt a ta dalej" jak mówił pewien mędrzec to zobaczycie co to bieda i drożyzna. Powodzenia.
Cytować
 
 
#3 XYZ 2019-02-28 23:01
Postępowanie wójta Chojnowskiego to efekt braku odpowiedzialnoś ci za Gminę, jakiejkolwiek logiki dobrego rządzenia i zdrowego rozsądku w odniesieniu do mieszkańców. Ten facet robi co chce, co mu się rzewnie podoba, zresztą to samo według byłych wspólników wyprawiał w ich prywatnym biznesie, o czym napisał pewna wspólniczka kilka lat wcześniej, w liście otwartym do mieszkańców. To że taki człowiek dostał się w ogóle na urząd wójta i to na dodatek najbogatszej Gminy w Polsce, jak mówi coraz głośniej chyba większość mieszkańców nie było dziełem przypadku i sprawiedliwych ,demokratycznyc h wyborów.
Mieszkańcy szczególnie ci rdzenni mówią też, że już począwszy odkąd p. Chojnowski został pierwszy raz wójtem było to szyte "grubymi" nićmi.Prawdopod obnie była to reżyserka ludzi wielkiej polityki z zewnątrz. Jak wiadomo notable z zewnątrz nie mogli się w żaden sposób dobrać do kleszczowskiej kasy, więc znaleźli pomocników mieszkających w Kleszczowie(dos łownie w Kl-wie), którzy dostali od nich wytyczne, wsparcie i odpowiednich zadymiarzy. Zadaniem tych niby "naszych mieszkańców" było rozwalenie Samorządu Kleszczowa od środka, co niestety im się udało. Ci teraz chodzą na ich smyczy, wykonują wszelkie zadania, bo w przypadku odmowy mogą nie dostać zapłaty, zostać zdradzeni lub ujawnieni. Można chyba mieć podejrzenia że nie robią tego za darmo i w pojedynkę. Potwierdzeniem tego zjawiska są chyba nominacje, powołania pana Sławomira Ch.dla ludzi na najważniejsze stanowiska w Urzędzie Gminy ,w Szkołach w Spółkach z udziałem Gminy np. Solpark, Zakład Komunalny, Energoservis Kleszczów, Salus, Ekoregion B-tów itd. Jak wiemy są to ludzie z zewnątrz o nie znanej przeszłości, reputacji, poglądów czy pochodzenia, tak samo zresztą jak pan Sławomir Ch. To że tacy właśnie ludzie rządzą obecnie w Kleszczowie naprawdę nie jest dziełem przypadku, to ułożona skrupulatnie strategia, której celem było i jest dojście do pieniędzy z Kleszczowa. Następnym etapem będzie prawdopodobnie odebranie Kleszczowowi znacznego terytorium, co zmniejszy o połowę wpływy podatkowe do budżetu Gminy. Coraz głośniej, coraz pewniej wypowiadają się ludzie z kręgu zarządzania powiatem ,województwem czy nawet posłowie z naszego województwa, że przejęcie Kleszczowa to kwestia czasu.Cała reszta to kolejna gra, pozorów,ściema mająca na celu rozmydlenie sprawy, aby mieszkańcy Kleszczowa ponownie uwierzyli w zapewnienia swoich rządzących, że Ci zrobili co mogli w obronie nietykalności terytorialnej Gminy Kleszczów.Tutaj należy postawić ogromny znak zapytania, czy naprawdę obecny wójt i jego nominanci pracujący na wysokich stanowiskach robili i robią wszystko co w ich mocy, aby Gmina Kleszczów się rozwijała, aby nie utraciła płynności finansowej na teraz i na przyszłość.Zapl anowanie projektowania i wykonania -budowy drogi będącej w zarządzie, administracji i własności Powiatu i Gminy Bełchatów za pieniądze pochodzące w całości z budżetu Kleszczowa to nic innego jak zalegalizowane po części, bezpardonowe wyprowadzanie pieniędzy z Gminy Kleszczów. Moralnie, takie postępowanie władz Gminy Kleszczów, nie mieści się w żadnej kategorii przyzwoitości to jest po prostu wulgarne działanie na niekorzyść Gminy, a przede wszystkim jej mieszkańców.
Cytować
 
 
#2 Tadeusz L. 2019-02-22 22:15
Tak się dzieje gdy w samorządach rządzą nieodpowiedzial ni ludzie. Gmina Kleszczów to znakomity przykład takich rządów.Idąc tropem autora artykułu pt."Droga nie wiadomo skąd, nie wiadomo dla kogo i nie wiadomo po co"...należy dodać jeszcze jedno moim zdaniem zasadnicze pytanie, a mianowicie; DLACZEGO p. CHOJNOWSKI (może nawet obecni radni nie wiedzą o tym wymyśle Chojnowskiego)t ak chętnie buduje tą drogę za nasze pieniądze. Czyżby miał w tym jakiś swój szczególny interes? moim zdaniem jest to kolejne niczym nie uzasadnione wyprowadzanie Gminnych czyli naszych pieniędzy, przez obecnego wójta i być może przy pomocy obecnych(może nie wszystkich) radnych. Gmina Kleszczów nie ma żadnego interesu, aby budować akurat tą drogę, nam potrzebna jest droga przez tzw. wkop, aby skrócić przede wszystkim dojazd do pracy. Takie były przecież założenia i uzasadnienia poprzednich samorządów, które zaakceptowali i popierają mieszkańcy naszej Gminy. Co się więc stało ,że po ostatnich wyborach p. Chojnowski tak diametralnie zmienia zdanie? czyżby poczuł że jest nieodwoływalnym Bogiem i Władcą? Nasze strefy przemysłowe obsługują obecne drogi i nie dokończona obwodnica Kleszczowa(zani echał tego właśnie p. Chojnowski), której zadaniem ma być połączenie z trasą na Wrocław w okolicach Szczercowa. Droga którą wymyślił Chojnowski potrzebna jest przede wszystkim mieszkańcom Miasta i Gminy Bełchatów, niech więc Starostwo, Miasto i Gmina Bełchatów wspólnie i w porozumieniu, za swoje pieniądze przede wszystkim dla swoich mieszkańców zmodernizują obecną drogę i po problemie. Nie wiadomo po co budować od razu nową drogę, zmieniać jej przebieg, likwidować lasy, wykupywać grunty, ponosić więc niczym nie uzasadnione koszty? Chyba że ma się "pod ręką" naiwnego, a może w jakiś sposób uzależnionego? lub zobowiązanego? bogatego sąsiada. Po co wydawać w takim przypadku swoje fundusze, niech zrobi to bogaty wójt z Kleszczowa, to co innegooooo, a co!! Takim bezsensownym marnotrawieniem publicznych pieniędzy powinny zająć się organa ścigania. Dość tej degrengolady naszej Gminy. Roztrwonią wszystko, niech to szlag trafi, a to czasów i rządów doczekaliśmy.
Cytować
 
 
#1 Mieszkaniec 2019-02-21 15:39
Zasada jest prosta, trzeba coś robić z sensem lub bez sensu ważne żeby koszty rosły i przetargi wygrywaly firmy z poza gminy to wtedy skutecznie można wypompowac pieniądze z budżetu gminy.
Cytować
 

Dodaj komentarz



GminaKleszczow.Info Wszystkie prawa zastrzeżone 2012 - 2015